Retargeting & Remarketing

Met je ‘gewone’ advertentiecampagnes ben je er vaak nog niet. Immers verlaat over het algemeen meer dan 90 procent van je al bezoekers je website zonder dat het hoofddoel is bereikt, de transactie is voltooid of actie is behaald. Aan de hand van retargeting is het mogelijk om deze potentiële bezoekers opnieuw te benaderen.

We leren je hoe makkelijk het is om aan de hand van een smart pixel een remarketing-strategie op te zetten binnen Google Analytics en zo voor ook Google AdWords te gebruiken is. Deze remarketing-optie kan gebruikt worden voor Display Advertising, een van de meest effectieve manieren om deze variant in te zetten. Ook Facebook Advertising werkt met soortgenoemde banners, zodat je op een slimme manier het verkeer dat jouw site/organisatie al kent, opnieuw kunt targeten.

Belangrijke kerngedachte om te onthouden: retargeting is géén stalking! Dat betekent dat je je bezoekers zorgvuldig moet blijven benaderen en met regelmaat.

Remarketing in schemavorm
 

Stap 1: Bezoeker komt op je website zonder te converteren (1e kans op transactie of bereiken van doel)
Stap 2: Advertenties van jouw account / website te zien op andere sites (Dynamisch Zoeknetwerk)
Stap 3: Bezoeker klikt op de advertentie en keert terug op je website (2e kans op een conversie)

Vraag programma aan />

Cognito Marketing maakt gebruik van cookies. Klik hier voor meer informatie. Sluit
x